• Avanza/

Digitalt + personligt = sant. Avanza får pris för bäst service inom finansiella tjänster

På Avanza kommer kunderna alltid först och deras bästa står i fokus. För fjärde året i rad har Avanza utsetts till bäst på service inom finansiella tjänster i ServiceScores årliga undersökning. Sedan senaste mätningen har över 140 000 kunder valt Avanza som plattform för sitt sparande.

Avanza har idag 23 procent fler aktiekunder, 25 procent fler fondkunder och 26 procent fler pensionskunder än för ett år sedan.

”Jag uppfattar att många kunder uppskattar bredden hos Avanza och att vi har något för alla sorters sparare. Vårt absolut viktigast mål är kundnöjdhet. Vi arbetar aktivt och fokuserat på hur vi servar våra kunder och sätter stort värde på våra kundrelationer, och därför känns det helt enormt att få ta emot det här fina priset för fjärde året i rad. Tack alla kunder för ert förtroende och era fina betyg!”, säger Maria Christofi-Johansson, glad Chef för Kundrelationer på Avanza.

ServiceScores undersökning bygger på över 3 000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder samt vilka företag de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Maria Christofi-Johansson, Chef Kundrelationer Avanza, 070-861 80 76
maria.christofi-johansson@avanza.se

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 750 000 kunder med mer än 280 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 3,6 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste åtta åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir

Maria Christofi-Johansson, glad Chef för Kundrelationer på Avanza