Superbolånet utökas med 1 miljard kronor

”Vi har beslutat att per idag utöka taket på utlåningsvolymen med ytterligare 1 miljard kronor för att kunna möta den stora efterfrågan från kunderna. Med den låga bolåneräntan på 0,99 procent, den tydliga och enkla kopplingen till reporäntan och möjligheten för våra kunder att när som helst kunna variera storleken på sitt lån efter behov så har vi gjort en väldigt traditionell produkt betydligt bättre och kundvänligare”, säger Martin Tivéus, VD Avanza.

"Vårt bolån är anpassat till de kunder som inte behöver låna så mycket. Genom att vända oss till denna mindre grupp bolånare kan vi ta fram ett bättre, billigare och tydligare bolån. När vi lanserade vårt bolån hoppades vi att det skulle bli det första steget till att öppna den stela bolånemarknaden för nya idéer och lägre priser”, fortsätter Martin Tiveus, VD Avanza.

Lånet vänder sig till Private Banking-kunder med över 3 miljoner i totalt sparkapital. Lånet erbjuds med en 3-månadersränta som följer reporäntan, med ett räntegolv på 0 procent, plus 0,99 procentenheter. Lånet beviljas upp till 50 procent av bostadens värde samt mellan 1 miljon SEK till maximalt 10 miljoner SEK. Räntan avser effektiv ränta per 2015-04-21.

Martin Tivéus, VD
Mail: martin.tiveus@avanza.se

Om Avanza:

Avanza är en internetbank som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ.) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas affärsidé är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos någon annan bank. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 400 000 kunder med över 168 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar drygt 2 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst i antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste fem åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse ”Årets nöjdaste sparkunder”. För mer information besök: www.avanza.se

Vi har beslutat att per idag utöka taket på utlåningsvolymen med ytterligare 1 miljard kronor för att kunna möta den stora efterfrågan från kunderna. Med den låga bolåneräntan på 0,99 procent, den tydliga och enkla kopplingen till reporäntan och möjligheten för våra kunder att när som helst kunna variera storleken på sitt lån efter behov så har vi gjort en väldigt traditionell produkt betydligt bättre och kundvänligare.
Martin Tivéus, VD Avanza
Vårt bolån är anpassat till de kunder som inte behöver låna så mycket. Genom att vända oss till denna mindre grupp bolånare kan vi ta fram ett bättre, billigare och tydligare bolån. När vi lanserade vårt bolån hoppades vi att det skulle bli det första steget till att öppna den stela bolånemarknaden för nya idéer och lägre priser.
Martin Tivéus, VD Avanza