Vattenfall väljer pensionslösning hos Avanza Bank

Vattenfall väljer Avanza Bank som ett alternativ för sina anställdas tjänstepensioner. Avanza Bank är ett av flera valbara bolag som anställda vid Vattenfall kan pensionsspara hos, antingen för sin alternativa ITP, eller via löneväxling.

Pressmeddelande 2009-06-22, kl 08.30 ”Vattenfall har ägnat över ett år av upphandling för att hitta innehåll och låga priser. Och nu ska de lägga stor kraft i att verkligen förklara de nya valmöjligheterna för deras anställda. Därmed tjänar bolaget som en stark förebild för många andra bolag i Sverige. På samma sätt kan allt fler arbetsgivare ge ett viktigt stöd till den anställde även efter att den har gått i pension”, säger Henrik Källén, VD Avanza Pension. Om Avanza Bank Avanza Bank erbjuder ett fullsortiment inom pensionssparande. Här får spararna själva möjlighet att via bankens hemsida välja bland landets absolut bästa men också billigaste fonder. Till spararnas hjälp har Avanza Bank såväl sparcoacher per telefon och via nätet, men också journalister som dagligen publicerar sina sparråd på nätet. Avanza Pension som är ett dotterbolag inom Avanza Bank-koncernen fokuserar på sparprodukter inom pensions- och försäkringssparande men förmedlar även riskprodukter. Genom ett samarbete med Euro Accident Health & Care Insurance AB förmedlas gruppförsäkringar inom Liv-, Sjuk och Olycksfall- samt Barn- och Sjukvårdsförsäkringar. Tillsammans med tjänstepension förmedlas även premiebefrielse och sjukförsäkring. För mer information: Henrik Källén, VD Avanza Pension, telefon 070-861 80 25 avanzabank.se

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ.) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 650 000 kunder med mer än 250 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 3,5 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste sju åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: https://www.avanza.se/ir.