Avensia AB: BYTE AV CERTIFIED ADVISER TILL MANGOLD FONDKOMMISSION

Avensia AB har ingått avtal med Mangold Fondkommission AB avseende tjänsten som Certified Adviser. Mangold Fondkommission AB tillträder som Certified Adviser den 1 juli 2018. Fram till dess kommer Remium att fortsatt agera Certified Adviser åt bolaget.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Johnsson, VD Avensia AB

E-mail: niklas.johnsson@avensia.com

Läs mer om Avensia på www.avensia.com

Om Avensia

Avensia AB ("Avensia") är Nordens ledande expertbolag inom digital handel. Vi levererar rådgivning och system för bolag som är eller aspirerar på att bli marknadsledare i sin bransch. Bland kunderna finns några av Nordens absolut största företag inom handel.

Bolaget är noterat på Nasdaq First North och Remium är bolagets nuvarande Certified Adviser, tel. +46 8 454 32 00, www.remium.se

Denna information är sådan information som Avensia är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 juni 2018 kl 09:00 CET.

Niklas Johnsson, VD Avensia, 46 73-5505003 eller e-post niklas.johnsson@avensia.com

Avensia AB är ett ledande expertföretag inom digital handel. Med ett team på över 200 personer implementerar vi prisvinnande digitala handelslösningar baserade på Microsoft-teknik till Nordens mest krävande handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se. Remium Nordic AB är bolagets nuvarande Certified Advisor och nås på tel: +46 8 454 32 00 eller www.remium.se.

Avensia AB (publ) är Nordens ledande expertföretag inom digital handel. Vi levererar kompletta omnichannel-lösningar till företag med höga ambitioner och krav på sin verksamhet. Med erfarenhet från 100-tals stora e-handelsprojekt hjälper vi inte bara våra kunder med implementation av system utan även rådgivning och affärsutveckling. Sedan starten 1998 har vi målmedvetet byggt upp en spetskompetens i världsklass inom e-handelsområdet. Vår styrka ligger i att konvertera besökare till köpare med hjälp av en design som leder användarna från start till mål. Detta gör vi genom att implementera marknadsledande .NET-teknik inom e-handel, CMS, produktinformationshantering och personalisering. Våra kunder är Europabaserade och verksamma inom både B2C och B2B, i alla branscher från sport och mode till tillverkningsindustri. Vi har drygt 150 e-handelsexperter på våra kontor i Lund, Helsingborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu.http://www.avensia.com/