Avensia Storefront live på tre kontinenter

Avensia Storefront säljs på en global marknad via partners för Episerver och Microsoft Dynamics. Efter arbetet med att bygga upp ett internationellt partnernätverk börjar resultatet synas. Nu finns lösningen live på tre olika kontinenter vilket inte bara visar sig genom växande licensintäkter, utan även genom marknadspenetration världen över för Avensia som helhetsleverantör.

Premier Designs i USA, Green Cross Health på Nya Zealand och LHD i Tyskland är kunder som gått live med Avensia Storefront under året och fler tillkommer inom kort.

”Kompetensen inom Unified Commerce växer i vårt partnernätverk. De blir bättre både på att sälja Avensia Storefront och att implementera det.” menar Jörgen Bertilsson, Executive VP of Business Development, Avensia

På de marknader som inte har tillräckligt starka partners har Avensia själva möjlighet att hantera projekten, även om det ligger utanför Skandinavien. Detta har framförallt visat sig i Sydostasien och bidragit till att Avensias kontor i Cebu på Filippinerna växt med 100 procent på ett år.

Referenserna från de nyligen lanserade Avensia Storefront-projekten kommer stärka produktens tillväxt. De pågående projekten utförs i flera olika branscher. En av de senaste kunderna att lansera är alltså Premier Designs i USA.

“Avensia Storefront is the obvious choice for integrating Episerver and Dynamics 365 for Operations. It allows products in our ERP to propagate to our websites thereby synchronizing our business’ system of record and customer facing presence. Avensia provided the crucial jump start we needed to simplify integrating our mission critical applications and their inclusion played a pivotal role in our project’s success.” - James A. Davis, Director of IT, Premier Designs, Inc.

Denna information är sådan information som Avensia är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 20 september 2017 kl 07:30 CET.

Avensia AB är ett ledande expertföretag inom e-handel. Med ett team på över 100 personer implementerar vi prisvinnande e-handelslösningar baserat på Microsoft-teknik till Nordens mest krävande handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Köpenhamn och Cebu. Avensia AB är noterat på Nasdaq First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 454 32 00 eller www.remium.se

Citat

James A. Davis, Director of IT, Premier Designs, Inc.