Avensia Storefront passerar milstolpe – första installationen live

I fredags kl. 16:25 lanserades den första e-handeln baserad på Avensia Storefront. Försäljningen går nu in i en ny fas när kunderna kan se systemet med en aktiv referens i drift.

Avensia Storefront har sålts till kunder över hela världen och flera projekt har påbörjats parallellt. Först ut att lansera sin e-handel baserad på Avensia Storefront blev LHD Group Deutschland GmbH som säljer yrkeskläder till bl.a. flygbolag, brandkår och butikspersonal. Sajten innehåller sju olika butiker riktade mot olika slutkunder och lanserades på två månader i samarbete med den tyska partnern Implexis. Lösningen är helt molnbaserad.

Projektet har visat att Avensia Storefront är snabbt att anpassa och håller hög internationell nivå ” menar Jörgen Bertilsson, vVD Avensia. ” För Avensia Storefront kommer lanseringen att underlätta fortsatt försäljning när kunderna kan se produkten i skarp drift ” fortsätter Jörgen.

Denna information är sådan information som Avensia är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 10 april 2017 kl 08:30 CET.

Avensia AB  är ett ledande expertföretag inom e-handel. Med ett team på över 100 personer implementerar vi prisvinnande e-handelslösningar baserat på Microsoft-teknik till Nordens mest krävande handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront . Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Köpenhamn och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se . Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 454 32 00 eller www.remium.se

Avensia AB (publ) är Nordens ledande expertföretag inom e-handel. Vi levererar kompletta omnichannel-lösningar till företag med höga ambitioner och krav på sin verksamhet. Med erfarenhet från 100-tals stora e-handelsprojekt hjälper vi inte bara våra kunder med implementation av system utan även rådgivning och affärsutveckling. Sedan starten 1998 har vi målmedvetet byggt upp en spetskompetens i världsklass inom e-handelsområdet. Vår styrka ligger i att konvertera besökare till köpare med hjälp av en design som leder användarna från start till mål. Detta gör vi genom att implementera marknadsledande .NET-teknik inom e-handel, CMS, produktinformationshantering och personalisering. Våra kunder är Europabaserade och verksamma inom både B2C och B2B, i alla branscher från sport och mode till tillverkningsindustri. Vi har drygt 100 e-handelsexperter på våra kontor i Lund, Helsingborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Cebu.http://www.avensia.com/