Avensias ägarspridning avslutad

Intresset för Avensias ägarspridning har varit stort och ägarspridningen ledde till 335 nya aktieägare, en ökning med ca 12 procent. Priset per aktie blev 9,50 kronor.

Syftet med ägarspridningen är att öka antalet aktieägare och skapa förutsättningar för en förbättrad likviditet i Avensia-aktien som numera handlas utan likviditetsgarant. Den ökade likviditeten underlättar i längden anskaffningen av aktier för personalens aktiesparprogram. Totalt såldes ca 560 000 aktier för totalt 5,3 miljoner kronor och 335 nya ägare tillkommer i bolaget. Pris per aktie blev 9,50 kronor.

- Det är glädjande att så många visat intresse för Avensia och jag hälsar alla de nya aktieägarna välkomna, kommenterar Per Wargéus, styrelseordförande.

Avensia AB  är ett ledande expertföretag inom e-handel. Med ett team på över 100 personer implementerar vi prisvinnande e-handelslösningar baserat på Microsoft-teknik till Nordens mest krävande handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront . Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Köpenhamn och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se . Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 454 32 00 eller www.remium.se

Avensia AB (publ) är Nordens ledande expertföretag inom e-handel. Vi levererar kompletta omnichannel-lösningar till företag med höga ambitioner och krav på sin verksamhet. Med erfarenhet från 100-tals stora e-handelsprojekt hjälper vi inte bara våra kunder med implementation av system utan även rådgivning och affärsutveckling. Sedan starten 1998 har vi målmedvetet byggt upp en spetskompetens i världsklass inom e-handelsområdet. Vår styrka ligger i att konvertera besökare till köpare med hjälp av en design som leder användarna från start till mål. Detta gör vi genom att implementera marknadsledande .NET-teknik inom e-handel, CMS, produktinformationshantering och personalisering. Våra kunder är Europabaserade och verksamma inom både B2C och B2B, i alla branscher från sport och mode till tillverkningsindustri. Vi har drygt 100 e-handelsexperter på våra kontor i Lund, Helsingborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Cebu.http://www.avensia.com/