Ny HR-direktör på Avensia

Åsa Afshari är nytillträdd HR-direktör på snabbväxande Avensia, expertbolaget inom digital handel. I sin roll ska Åsa säkerställa att företaget och dess medarbetare fortsätter att växa och utvecklas med bibehållen kultur. Talanger med rätt kompetens ska lockas till företaget, stanna kvar och utvecklas så att kunderna kan fortsätta att få det stöd de behöver för att optimera sin digitala handel och maximera försäljningen.

”Vår verksamhet bygger på medarbetarnas högt eftertraktade kompetens. Därför är HR affärskritiskt för oss. Vi behöver en HR-direktör som arbetar strategiskt för att vi ska vara världens bästa arbetsplats inom digital handel. Åsa har erfarenheten, kompetensen och passionen som krävs för att klara uppdraget”, säger Niklas Johnsson, vd på Avensia.

Rollen som HR-direktör är nyinrättad på Avensia och Åsa Afshari kommer att sitta i Avensias operativa ledningsgrupp.

Under de senaste åren har antalet anställda på Avensia vuxit kraftigt, samtidigt som personalomsättningen varit mycket låg. Åsas uppdrag är att behålla och utveckla den kultur som får medarbetarna att trivas, stanna och utvecklas, samtidigt som rekryteringstakten fortsätter i samma fart som tidigare.

”Avensia erbjuder mig en stor och spännande utmaning i det vi ska åstadkomma. Jag har stöd av en ledningsgrupp och medarbetare som visar ett stort intresse för HR och vet hur viktigt det är. Dessutom ser jag en tydlig Avensia-kultur som vi fortsätter att utveckla för att vara världens bästa arbetsplats inom digital handel. Det ger mig en bra grund att utgå från och därför ser jag fram emot att anta utmaningen”, säger Åsa Afshari, HR-direktör på Avensia.

Åsa har arbetat med HR på teknik- och retailrelaterade företag i 14 år. Nu senast kommer hon från tjänsten som HR-chef på IKEA IT.

”Jag trivs på ambitiösa, kulturdrivna, internationellt präglade arbetsplatser i en teknikorienterad miljö”, avslutar Åsa.

Åsa tillträdde tjänsten som HR-direktör den 14 januari.

För mer information, vänligen kontakta:

Niklas Johnsson, VD Avensia, +46 73-5505003 eller e-post niklas.johnsson@avensia.com

Åsa Afshari, HR-direktör Avensia, +46 73-7471771 eller e-post asa.afshari@avensia.com

Cecilia Granath, Marknadsdirektör Avensia, +46 76-2551116 eller e-post cecilia.granath@avensia.com

Avensia är ett ledande företag inom digital handel, som hjälper B2C och B2B-kunder att förverkliga sina ambitioner. Vårt uppdrag är att ge maximalt värde till våra kunder; att leverera innovativa och banbrytande digitala lösningar och genom att vara en långsiktig partner. Med en kombination av strategisk rådgivning och prisbelönta e-handelslösningar ger vi våra kunder förutsättningarna att bli bäst. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer   www.avensia.com. Mangold Fondkommision AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 503 01 550 eller www.mangold.se.