Ny ledningsstruktur och nya ledningsgruppsmedlemmar i Avensia

Avensia utvecklar sin ledningsstruktur för att ytterligare stärka positionen som branschledande expertbolag inom digital handel, och för att reflektera förändringen till ett mycket större företag än tidigare. Avensia har vuxit mycket det senaste året, under första halvåret var tillväxten 49% och 50 personer anställdes, och det finns tydliga ambitioner att fortsätta denna starka utveckling av bolaget.

Ny ledningsstruktur och nya ledningsgruppsmedlemmar i Avensia

Niklas Johnsson, VD för Avensia kommenterar förändringen:

Vi går nu in i nästa skede i Avensias utveckling och bygger en ny ledningsstruktur som gör oss väl rustade för framtiden, både ur ett strategiskt och operationellt perspektiv. Jag är glad att ha stärkt upp teamet med mycket kompetenta personer som alla har djup kunskap och erfarenhet inom olika aspekter av digital handel. Tillsammans kommer vi att driva Avensia framåt och till nästa nivå med fokus på tillväxt och lönsamhet. Jag och de andra medlemmarna i den nya ledningen ser fram emot att vidareutveckla Avensia och ytterligare stärka vår position på den snabbväxande globala marknaden för digital handel.

Den operativa ledningsgruppen som leder Avensias löpande verksamhet kommer fr.o.m. torsdag 30/8 2018 att bestå av:

Niklas Johnsson, VD, med övergripande ansvar för företagets utveckling och resultat.

Kristian Hagset, Director of Business Development, med ansvar för Avensias affärsutveckling och rådgivningsverksamhet.

Mia Moström, VP Development, med ansvar för Avensias konsult- och utvecklarorganisation.

Thomas Bergström, VP Global Delivery, med ansvar för Avensias projektleveranser.

Cecilia Granath, Marketing Director, med ansvar för Avensias marknadsföring.

Patrik Sundqvist, Sales Director, med ansvar för Avensias försäljning.

Anders Ekdahl, CTO, med ansvar för Avensias teknikutveckling.

Niclas Forsvall, Director of Product Development, med ansvar för Avensias produktutveckling.

Sofia Hjorth, Business Manager, med ansvar för Avensias operationella utveckling.

Den strategiska ledningsgruppen som leder Avensias långsiktiga utveckling kommer fr.o.m. torsdag 30/8 2018 att bestå av:

Niklas Johnsson, Kristian Hagset, Thomas Bergström, Mia Moström samt

Jörgen Bertilsson, Vice VD och Executive VP Global Business Development, med ansvar för Avensias strategiska utveckling.

Johan Liljeros, VP Product Development & General Manager Avensia Inc, med ansvar för Avensias produktstrategi samt Avensias USA-verksamhet.

I samband med att den nya ledningsstrukturen sjösätts kommer Andreas Ericsson, tidigare VP of International Development, att lämna Avensia.
Sofia Hjort kommer att börja sin anställning hos Avensia den 3:e september och kommer närmast från InRiver.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 augusti 2018 kl 15:00 CET.

Cecilia Granath, Marketing Director, +46 76-2551116 eller e-post cecilia.granath@avensia.com

Avensia AB är ett ledande expertföretag inom digital handel. Med ett team på över 170 personer implementerar vi prisvinnande digitala handelslösningar, baserat på spjutspetsteknik, till Nordens mest krävande handelsföretag aktiva både mot konsumenter och företag. På den globala marknaden är bolaget aktivt genom produkterbjudandet Avensia Storefront. Företaget har sitt huvudkontor i Lund och finns även i Stockholm, Helsingborg, Köpenhamn, Oslo, Chicago och Cebu. Avensia AB är noterat på First North Premier under namnet AVEN. Läs mer på www.avensia.se. Mangold Fondkommision AB är bolagets Certified Advisor och nås på tel: +46 8 503 01 550 eller www.mangold.se.