Största satsningen i Mashie någonsin

Mashie-systemet, som är ett helt Internetbaserat verksamhetssystem för professionella inom storkök och restaurang, har sedan 2003 ständigt vidareutvecklats för att tillgodose nya krav och önskemål som uppkommer från användare, partners, marknad och myndigheter.

Mashie kommer med nya uppdateringar/releaser ungefär en gång i månaden. Vissa funktioner/tekniska lösningar kräver dock längre utvecklingstid och kan då ligga i bakgrunden under flera månader innan den funktionaliteten slås ihop med t.ex. snabbare felrättningar och kommer ut i en release. Release 2014.7 som nu släppts är den enskilt största uppdateringen av Mashie-systemet någonsin. Ett mycket stort arbete har pågått under året med utveckling/uppgradering av Mashies tekniska lösning och omdesign av användargränssnittet. För användaren innebär ’nya’ Mashie bl.a. enklare och modernare användargränssnitt med tydligare skillnader mellan olika delar/sidor i systemet för att Mashie skall fungera bättre på läsplattor och smarta telefoner (sk. responsivt gränssnitt).

I samband med Release 2014.7 släpps även en helt ny hemsida, www.mashie.se med nytt utseende och nya funktioner. På nya mashie.se kommer man att kunna hitta massor av tips och trådar som gör jobbet i produktionsköket både enklare och roligare. MashieAB finns numera även på Facebook.

Mashie är Sveriges mest använda verksamhetssystem för professionella inom storkök och restaurang och det enda Internetbaserade systemet, med alla funktioner som behövs för att planera, producera och leverera måltider. Mashie har idag nästan 10 000 användare i ca 160 organisationer, varav 115 kommuner.

Jörgen Brandt, VD Mashie AB, +46 736-606081 eller epost jorgen.brandt@mashie.se

Per Wargéus, VD InXl innovation AB, +46 707-318908 eller epost per.wargeus@inxl.se

InXL innovation AB är moderbolag i en IT-koncern bestående av fyra dotterbolag. Avensia AB är experter på att konvertera besökare till köpare med hjälp av en design som leder användarna från start till mål i kundanpassade e-handelslösningar. Grade AB erbjuder kompletta e-Learninglösningar i form av utbildningsplattform, författarverktyg, enkätverktyg och en mängd konsulttjänster, som t ex utveckling av skräddarsydda e-Learningkurser. Mashie AB erbjuder ett tidsbesparande verksamhetssystem för all kostplanering inom restaurang och storhushåll. Force12 är det senaste bildade bolaget och erbjuder expertkonsulter inom systemutveckling. Inom koncernen arbetar ca 90 personer i Lund, Helsingborg, Stockholm och Köpenhamn. InXL innovation AB är listat på First North Premier under namnet INXL. Läs mer på www.inxl.se. Remium Nordic AB är bolagets likviditetsgarant och Certified Advisor och nås på tel: +46 8 454 32 00 eller www.remium.se