Redeye: AVTECH - With eyes on Lufthansa

The Q3-result was in line with our estimates and in an updated research report, our analyst Tomas Otterbeck argues that one of the most likely potential catalyst will be a signed contract with one of Lufthansa Groups other subsidiaries. Lufthansa and perhaps EasyJet will be expanding their fleets when they take over Air Berlin which is good news for AVTECH. Continue reading at: https://goo.gl/RAX8Bh

This is a press release from Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se

Om AVTECH Sweden AB (publ):AVTECH utvecklar produkter och tjänster för digitala flygtrafikledningssystem. Kunder är den globala flygindustrins olika aktörer så som flygbolag, flygplatser, luftfartsverk, teknikföretag och flyplanstillverkare. Med hjälp av bolagets produkter och tjänster kan varje enskild flygning eller hela flygoperationen optimeras vad gäller ekonomi, buller och utsläpp, effektivitet, punktlighet och säkerhet. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget har filialer i Toulouse, Frankrike och Dubai, Förenade Arabemiraten.Web: www.avtech.se