Awapatent vinner IP-branschens Oscar

Report this content

Igår kväll, den 9 mars, blev Awapatent utsett till “Sweden Prosecution Firm of the Year 2017” vid den ärofyllda prisutdelningen MIP Global Awards som arrangeras årligen av det internationella mediehuset Managing IP i London.

- Vi är oerhört glada och stola över detta erkännande från bransch och kunder. Vi försöker hela tiden utveckla oss själva och vårt affärserbjudande för att möta en marknad som både förändras och växer. Denna utmärkelse är ett resultat av våra ansträngningar. I dag är jag extra stolt över alla mina framstående kollegor i företaget, säger Magnus Hallin, vd Awapatent.

Awapatent var inte bara nominerat i kategorin ”Sverige” utan även kategorierna ”Danmark” och ”Skandinavien”.

För mer information vänligen kontakta

Magnus Hallin, vd Awapatent, 0709-43 78 22 eller magnus.hallin@awapatent.com

Birgitta von Friesendorff, kommunikationschef Awapatent, tel. 0706-38 91 96, birgitta.von.friesendorff@awapatent.com

Övrig pressinformation gällande Awapatent finns på: http://www.awapatent.com

Om Awapatent

Awapatent är ett ledande konsultföretag inom immaterialrätt med verksamhet i Europa och Asien.

Våra kunder är innovationsintensiva företag – allt från uppstartsföretag till några av världens mest kända varumärken och patentportföljer. Vi hjälper dem att skapa affärer av sina idéer och innovationer.

Våra 170 patentkonsulter, jurister och immaterialrättsexperter har djup kompetens inom patentfrågor, design- och varumärkesskydd, marknadsrätt, tvister, avtal och riskanalyser.

Awapatent grundades 1897 och har i dag 300 medarbetare på 16 kontor i Sverige, Danmark, Tyskland och Kina.