AXA F-müsli Royal – en ny lyxigare müsli laddad med frukt och frön

Lantmännen Axa lanserar nu en ny müsli laddad med både frukt och frön – Axa F-müsli Royal. Andelen frukt och frön i müslin är hela 40 procent och innehåller samtidigt 50 procent fullkorn.

- Vi vill ge människor valmöjligheten att äta smakrikt, lyxigt och nyttigt på samma gång och alla dessa egenskaper har AXA F-müsli Royal, säger Martin Hesselgren, marknadsutvecklare på Lantmännen Axa.

Fördelarna med fullkorn är att det innehåller alla delarna från sädeskornet med kostfibrer, vitaminer, mineralämnen och andra biologiskt aktiva ämnen som kroppen behöver för att må bra.

Fakta F-müsli Royal: Priset för en förpackning AXA F-müsli Royal 750 gram är cirka 30 kronor och produkten kommer att finnas i butik från och med vecka 36. Bild på produkterna finns att hämta i vår bildbank: http://online.opv.se Användarnamn: reklam Lösenord: rb1aaa

För frågor kontakta gärna: Lantmännen Axa Martin Hesselgren, marknadsutvecklare Telefon: 08-519 787 21 Mobiltelefon: 0709-27 80 93 E-post: martin.hesselgren@lantmannen.com

Om oss

Lantmännen Cerealia med varumärken som AXA, Kungsörnen, GoGreen, Start, Regal, Amo, Kornkammeret och Gooh har en stark position i norra Europa. Lantmännen Cerealia ingår i Lantmännen, som är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Vi ägs av 35 000 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 anställda, har närvaro i 22 länder och omsätter 38 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Det, kombinerat med att Lantmännen har verksamhet i hela kedjan från jord till bord, gör att vi kan ta ansvar för alla steg i kedjan. Läs gärna mer på: www.lantmannen.com eller www.lantmannen.se