Knappt 99 procent acceptans i erbjudandet till aktieägarna i D&D anmälningsperioden förlängd ytterligare till och med 7

Knappt 99 procent acceptans i Erbjudandet till aktieägarna i D&D Anmälningsperioden förlängd ytterligare till och med 7 april 2000 Erbjudandet från Hemköpskedjan AB (publ) ("Hemköp") till samtliga aktieägare i D&D Dagligvaror AB (publ) ("D&D") med anledning av samgåendet mellan bolagen har efter den ordinarie samt den förlängda anmälningsperioden accepterats av aktieägare i D&D representerande sammanlagt knappt 99 procent av det totala antalet aktier och röster i D&D. Erbjudandet har fullföljts. Hemköp är idag ägare till drygt 98,4 procent av det totala antalet aktier och röster i D&D. I syfte att möjliggöra för de aktieägare som ännu inte accepterat erbjudandet att göra detta har Hemköp beslutat att förlänga anmälningsperioden ytterligare till och med den 7 april 2000. De aktieägare som accepterar erbjudandet under den förlängda anmälningsperioden, från och med den 26 februari 2000 till och med den 7 april 2000, äger återta sin anmälan fram till och med den 7 april 2000. Redovisning av vederlag för aktier inlämnade under den förlängda anmälningsperioden beräknas påbörjas omkring den 25 april 2000. Enskilda Securities är rådgivare till Hemköp. Frågor kan tillställas: Håkan Matz, VD i Hemköpskedjan AB Tel: 023-589 00 eller 070-589 22 11 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000712BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000712BIT00490/bit0002.pdf