Martin Malmvik ny koncernchef för Axel Johnson International

Styrelsen i Axel Johnson International har idag utsett Martin Malmvik till ny VD och koncernchef. Martin Malmvik har idag rollen som VD för AxLoad, den största affärsgruppen inom Axel Johnson International.

Martin Malmvik har varit anställd i Axel Johnson International sedan 2009 som VD för AxLoad. Han är också medlem i koncernens ledningsgrupp.

- Martin har mycket god kunskap och erfarenhet av Axel Johnson Internationals olika verksamhetsområden. Han har med framgång lett affärsgruppen AxLoad till en marknadsledande position i Europa inom tunga lyft och lastsäkring för industrin. Martin är en respekterad och kunnig chef som framgångsrikt kommer att kunna leda Axel Johnson Internationals fortsatta expansion, säger Paul Schrotti, Styrelseordförande i Axel Johnson International.

- Jag ser mycket fram emot att tillsamman med mina kollegor få bidra till den fortsatta utvecklingen av Axel Johnson International. Vi har alla förutsättningar på plats för en fortsatt tillväxt samtidigt som vi behåller vår decentraliserade organisation och våra nära kundrelationer. Det ska bli roligt att tillsammans med vår styrelse och mina kollegor förverkliga dessa strategier, säger Martin Malmvik, VD och koncernchef för Axel Johnson International.

Affärsgruppen AxLoads CFO, Ola Karlsson, tar tills vidare över som tillförordnad VD för AxLoad.

För mer information, kontakta:
Martin Malmvik, VD och Koncernchef, Axel Johnson International, +46 (0)70 838 55 98, martin.malmvik@axload.com

Axel Johnson International är en privatägd industrigrupp som erbjuder långsiktiga tillväxt- och utvecklingsmöjligheter för industriföretag med ambitioner. De mer än 90 företag som ingår i Axel Johnson International är alla ledande inom sina respektive marknadssegment. Företagen adderar värde genom att hjälpa industriföretag att förbättra effektiviteten, tillförlitligheten, kvaliteten och säkerheten i sina verksamheter. Tjänsterna omfattar effektiv teknikdistribution, underhålls- och supporttjänster samt kundanpassade tekniklösningar. Axel Johnson Internationals huvudkontor ligger i Stockholm. Koncernen har 2 640 anställda, en omsättning på 7 miljoner Euro och verksamhet i mer än 25 länder. www.axinter.se