House of Cards på Axess TV

Måndag 29 april kl 21.00 har originalet av House of Cards nypremiär på Axess TV. Den svenska titeln är Maktens män.

Den nya amerikanska versionen av House of Cards har blivit omtalad och spridd. Men enligt många kritiker förmår den inte nå upp till den ursprungliga engelska versionen med Ian Richardsson i huvudrollen. I tolv avsnitt får vi följa det cyniska spelet i politikens finrum. Francis Urquhart går från partiets inpiskare till minister, till premiärminister med ideer om att bli kung. Det brukar räknas som ett av TV-historiens mästerverk.

Visas på Axess TV på måndagar kl 21.00 med efterföljande repriser varje dag.

För mer information kontakta Karl Olov Larsson

Axess TV – Sveriges kulturkanal Axess TV sänder program kring samhälle, kultur och vetenskap. Axess TV distribueras via det digitala marknätet (kanal 25), Boxer (kanal 25), Com Hems digitala utbud (kanal 42) samt Telia. Axess TV ägs av Nordstjernan Kultur och Media och stödes av Axel och Margret Ax:son Johnsons stiftelse. Se hela tablån och läs mer på www.axess.se