Vilken blir årets favoritbutik?

Report this content

Nu är de tio nominerade Handlar´n-butikerna från olika delar av Sverige utsedda.

Vinnaren av ”Områdets favoritbutik 2017” avslöjas på Servicehandelsdagarna i Göteborg den 19-20 mars.

Priset Årets Handlar´n-butik har i år bytt namn till Områdets favoritbutik.

Vinnaren får en inspirationsresa till Italien i maj.

Och de nominerade är:

Handlar´n Lina&Evas Lanthandel i Killhult, Hörby, Handlar´n Boden, Boden, Handlar´n Väster, Lund, Handlar´n Fersens Väg, Malmö, Handlar´n Käringön, (mellan Göteborg och Uddevalla). Handlar´n Långås, (mellan Falkenberg och Varberg), Handlar´n Dalslånged, (nära Åmål) Handlar´n Vikmanshyttan (nära Hedemora), Handlar´n Fengersfors (nära Åmål), samt Handlar´n Glemmingebro (nära Ystad)

Nominerade blir butikerna med bäst resultat i den så kallade Butikskollen, som görs två gånger om året, där syftet är att med ett 20-tal granskande punkter följa upp det som är viktigt för konsumenter och se till att varje enskild butik också levererar detta.

– Men vi tar även hänsyn till försäljningsökning och resultat, säger Niklas Nettrup, affärsområdeschef för Handlar´n och Tempo på Axfood Närlivs.

Servicehandelsdagarna är branschens största och viktigaste årliga mötesplats och brukar samla närmare 1 600 deltagare – fria handlare, kedjeanslutna butiker och leverantörer. Precis som i fjol sker det på Svenska Mässan/Gothia Towers i Göteborg.

Bland årets föreläsare märks Åsa Domeij, Axfoods hållbarhetschef, som under ett lunchseminarium kommer att ge sin syn på ekologiskt, närodlat och vegetariskt, samt ge konkreta tips på vad en butik kan göra för att vara både hållbar och lönsam.

– Syftet med de här två dagarna är att våra deltagare ska öka kunskapen, bli inspirerade och göra bra affärer, säger Eva Pettersson, vd för Axfood Närlivs.

För pressackreditering, bilder och ytterligare frågor inför och under Servicehandelsdagarna kontakta:

Claes Salomonsson, presschef Axfood, på 070-289 89 83,

epost: claes.salomonsson@axfood.se

Axfood Närlivs bedriver partihandel med ett ansvar för marknadsbearbetningen av icke egenägda butiker inom allivs och servicehandel. Organisationen består av affärsområdena Axfood Närlivs Detaljhandel, Axfood Närlivs Rikskunder (e-handel) och Axfood Snabbgross. Tempo, Handlar’n och Direkten är fristående handlare som samarbetar med Axfood Närlivs under respektive varumärke.

Taggar: