Vilken blir årets favoritbutik?

Report this content

Nu är de nio nominerade Handlar´n-butikerna, från olika delar av Sverige, utsedda. Vinnarna i de tre olika prisklasserna avslöjas på Servicehandelsdagarna i Göteborg den 15-16 april. Liksom det prestigefyllda priset för Årets Fria Servicehandlare 2018.

De nominerade är:

Områdets Favoritbutik 2018: Handlar´n Lina & Evas Lanthandel, Hörby, Handlar´n Väster Lund och Handlar´n Skotten, Nynäshamn.

Årets Initiativ 2018: Handlar´n Källby, Handlar´n Lina & Evas Lanthandel, Hörby, och Handlar´n Långås.

Årets EMV-händelse 2018: Handlar´n Käringön, Handlar´n Bastuträsk och Handlar´n Norråker.

Nominerade blir butikerna med bäst resultat i den så kallade Butikskollen, som görs två gånger om året, där syftet är att med ett 20-tal granskande punkter följa upp det som är viktigt för konsumenter och se till att varje enskild butik också levererar detta. Juryn tar även hänsyn till försäljningsökning och resultat, baserat på utfallet för 2017.

Dessutom delas på galan priset ut för Årets Fria Servicehandlare 2018 där de tre nominerade butikerna är Levo Livs Älvdalen, CUL i Tun (utanför Lidköping) och Torö Lanthandel & Lantbageri, Nynäshamn.

Servicehandelsdagarna är branschens största och viktigaste årliga mötesplats och brukar samla drygt cirka 1 600 deltagare – fria handlare, kedjeanslutna butiker och leverantörer. Precis som i fjol sker det på Svenska Mässan/Gothia Towers i Göteborg.

– Syftet med de här två dagarna är att våra deltagare ska öka kunskapen, bli inspirerade och göra bra affärer, säger Oscar Sohlberg, Affärsområdeschef på Dagab Inköp & Logistik AB med ansvar för Axfood Närlivs.

För pressackreditering, bilder och ytterligare frågor inför och under Servicehandelsdagarna kontakta:

Claes Salomonsson, presschef Axfood, på 070-289 89 83,

epost: claes.salomonsson@axfood.se

Axfood Närlivs ingår i det nya affärsområdet Externa Affärer som är en del av Dagab Inköp & Logistik AB. Externa affärer är den ledande kategori- och logistikpartnern till kedjedrivna trafikbutiker och drivmedelsbolag, servicehandeln och stora matkasseföretag. Axfood Närlivs levererar också varor och tjänster till kiosker, mindre livsbutiker samt tobaks- och spelbutiker och driver de egna butikskoncepten Handlar'n och Direkten.