Anne Rhenman – Eklund lämnar Axfood

Anne Rhenman - Eklund, Kommunikationsdirektör Axfood AB, lämnar Axfood för nya uppgifter utanför företaget. Anne Rhenman - Eklund har varit anställd i Axfood sedan 2007 som chef för Investor Relations och sedan 2010 som Kommunikationsdirektör med ansvar för Axfoodkoncernens kommunikation, hållbarhetsarbete samt varumärkesstrategi. Hon har ingått i Axfoods företagsledning.

Anne Rhenman – Eklund har på olika sätt bidragit till företagets positiva utveckling.

Arbetet med att rekrytera en ny kommunikationsdirektör har inletts.

För ytterligare information kontakta:

Anders Strålman, vd och koncernchef Axfood AB , 070 293 16 93

Axfood AB bedriver handel med dagligvaror inom detalj- och partihandeln i Sverige. Detaljhandeln drivs genom de egenägda kedjorna Willys och Hemköp. Antalet butiker uppgår till 253. Därutöver samverkar Axfood med ett stort antal handlarägda butiker knutna till Axfood genom avtal, bland annat inom Hemköpskedjan men också under varumärken som Handlar’n och Tempo. Totalt samverkar Axfood med cirka 820 handlarägda butiker. Partihandeln drivs genom Dagab och Axfood Närlivs. Axfood är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista. Huvudägare är Axel Johnson AB med 50,1 procent av aktierna.