Axfood förvärvar Vi-butik i Solna

Axfood har förvärvat Vi Hagahallen i Solna. Butiken tas över 1 november och kommer att konverteras om till Willys hemma.

– Vi gör nu ytterligare ett förvärv helt i linje med Axfoods ambition att stärka positionen på stockholmsmarknaden, säger Anders Nyberg, chef affärsutveckling, Axfood AB. Butiken som ligger i Hagalund i Solna har en omsättning på knappt 30 miljoner. Butiken konverteras till Willys hemma under november 2005 och blir butikskedjans sjunde butik i Storstockolm. – Det här är extra positivt eftersom vårt format har visat sig passa mycket bra på stockholmsmarknaden, säger Thomas Strömer, vd Willys hemma. Personalen går över till Willys hemma i samband med övertagandet. För ytterligare information, kontakta: Anders Nyberg, vVD & chef affärsutveckling, Axfood AB, 0705-27 37 47 Kenneth Wall, presschef, Axfood AB, 0703-124 122 Övrig info: www.axfood.se