Axfood lanserar egna köks- och hushållsprodukter

Axfood breddar sitt sortiment av egna märkesvaror med de nya varumärkena Fixa och Func. Fixa omfattar det mesta inom köksartiklar medan Func hittills omfattar batterier och glödlampor.

– Våra batterier och glödlampor under varumärket Func finns redan i de flesta av våra butiker medan stekpannor, grytor, porslin m m under varumärket Fixa lanseras efter årsskiftet, säger Håkan Filipsson, ansvarig för Axfoods nya varumärken.

De nya artiklarna kommer att kunna köpas i Axfoods helägda Hem köp- och Willysbutiker samt i till koncernen anslutna butiker som t ex Spar. Artiklarna lanseras både i Sverige och i Finland. Prisnivån ligger väsentligt under likvärdiga varor i specialbutiker.

Inom kategorin köks artiklar kommer att finnas två kvalitetsnivåer att välja mellan. Förutom standardsortimentet Fixa kommer också Fixa Premium att finnas på ett antal artiklar för den som ställer extra höga krav på material och design.