Axfoods omsättning januari-oktober 2003

Axfoods omsättning januari-oktober 2003 Nettoomsättningen* (exklusive moms) för de egenägda butikerna i Sverige ökade under oktober månad med 13,1%, varav jämförbara butiker ökade med 4,4%. Oktober månads konsoliderade nettoomsättning uppgick till 2 890 mkr (2 846), en ökning med 1,5% jämfört med samma period föregående år. Under perioden januari-oktober 2003 ökade de egenägda butikerna i Sverige med 14,4%, varav jämförbara butiker ökade med 3,8%. Den konsoliderade nettoomsättningen uppgick till 27 862 mkr (27 381), en ökning med 1,8%. Omsättningen fördelar sig på 23 526 mkr (22 731) för den svenska verksamheten och 4 336 mkr (4 650) för Spar Finland. Hemköp har under månaden minskat omsättningen med 0,4% varav jämförbara har ökat med 4,5%. Ackumulerat har omsättningen minskat med 3,0% varav jämförbara enheter har ökat med 2,2%. Willys har under månaden ökat omsättningen med 23,2% varav jämförbara enheter har ökat med 4,5%. Ackumulerat har omsättningen ökat med 26,5% varav jämförbara enheter har ökat med 4,1%. Willys Hemma har under månaden ökat omsättningen med 8,5% varav jämförbara enheter har ökat med 2,0%. Ackumulerat har omsättningen ökat med 21,3% varav jämförbara enheter har ökat med 0,2%. Spar Finland har under månaden minskat omsättningen med 0,4%, i lokal valuta visar Spar Finland en ökning med 1,0%. Ackumulerat har omsättningen minskat med 6,8%, i lokal valuta visar Spar Finland en minskning med 6,4%. Omsättningen i de egenägda butikerna ökade under månaden, i lokal valuta, med 2,9%, varav jämförbara butiker ökade med 2,1%. Ackumulerat har omsättningen i de egenägda butikerna minskat, i lokal valuta, med 7,8%, varav jämförbara butiker har minskat med 7,8%. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/05/20031105BIT20260/wkr0001.pdf Hela rapporten