D&D köper tre konfektyrgrossister i Norrland

D&D Dagligvaror ABs dotterbolag Dagab Närlivs AB kommer att förvärva tre lokala konfektyrgrossister i Norrland:

* AB Godistransportören i Umeå * Mittgott i Östersund AB * Mittgott i Sundsvall AB

Övertagandet sker den 1 april 2000. De tre företagens omsättning är tillsammans ca 160 miljoner kronor.

– Vi tar över tre välskötta företag och stärker såväl vår marknad som vårt konfektyrkunnande i mellersta och övre Norrland, säger Börje Löwhagen, vd i Dagab Närlivs AB.

– Efter att under tjugo år byggt upp Godistransportören till en stark position som fristående konfektyrgrossist vill vi nu sälja verksamheten, säger Anders Larsson, ägare till en av grossisterna, AB Godistransportören i Umeå. Vi är glada över att vår branschkollega Dagab Närlivs blev köparen och för vårt godiskunnande vidare.