Ekströms blir Billhälls

Axfood köper Ekströms tre butiker i Alingsås, Göteborg och Kungsbacka. Alla tre butikerna kommer att konverteras om till Billhälls. - Den här affären ligger helt i linje med Axfoods strategi att utöka antalet helägda butiker, säger Mats Jansson, VD, Axfood AB.

Axfoods styrelse godkände köpet under fredagens ordinarie styrelsemöte och övertagandet av butikerna sker i början av november. Ekströms tre butiker kommer att konverteras till Billhälls och därmed ingå i Hemköpskedjan där Billhälls övriga nio butiker redan ingår.

- Ekströms butiker passar mycket bra in i Billhällskedjan som är ett starkt varumärke i Göteborg med omnejd, säger Stefan Olsson, VD, Billhälls. Med den här utökningen av butiker möjliggör vi för ännu fler kunder att ta del av ett mycket framgångsrikt koncept - hög kvalitet till bra priser.

Butikerna som omprofileras till Billhälls i januari 2002 omsätter tillsammans 350 miljoner kronor och finns på Hagaplan i Alingsås, Selma Lagerlöf Torg på Hisingen och på Kungsmässan i Kungsbacka.