Eldorado Rostad majs chili säljstoppas

Axfood beslutade på fredagen att stoppa försäljningen av Eldorado Rostad majs 400g med chili med bäst-före-datum 03-06-2008. Anledningen är att vissa förpackningar kan innehålla cashewnötter eller spår av cashewnötter. Det är därför viktigt att inga personer med nötallergier äter av majs från dessa förpackningar.

För icke-allergiker är det helt ofarligt att äta av majsen, men Axfood uppmanar personer som är oroliga och köpt av den rostade majsen med det aktuella bäst-före-datumet att ta kontakt med

Axfoods konsumentkontakt (telefonnumret står på förpackningen), för att säkerställa att ingen nötallergiker råkar äta av den.
Anledningen till att cashewnötter hamnat i majsförpackningar är ett produktionsfel som inträffat vid ett tillfälle. Förpackningar med annat bäst-före-datum berörs alltså inte av säljstoppet.