Född: Minstingen - ny i Axfoods varumärkesfamilj

Report this content

Minstingen är namnet på ett helt nytt barnsortiment med blöjor, våtservetter, torra tvättlappar, amningskupor och annat anpassat för barn upp till tre år.

Det nya sortimentet finns att köpa på Willys, Hemköp och i utvalda Tempo-butiker från vecka 42.

Sortimentet består till en början av tre olika sorters blöjor, tre byxblöjor samt sex olika artiklar inom babyvård. Men kommer med tiden att successivt utökas med nya och fler produkter.

Minstingen sticker ut med sin speciella design, sitt speciella uttryck och sitt sätt att kommunicera med föräldrar och barn. Förpackningarna är nämligen kopplade till olika roliga djurfigurer som alla går under namnet Vildingarna. Här möter du Kajsa Krokodil, Ada Apa, Billy Björn och alla de andra Vildingarna.

– Minstingen ska älskas av barn och gillas av föräldrar. Dagens kanske lite tråkiga vardagsrutiner kan vändas till något roligt istället och det är därför vi valt att jobba med djurfigurer, säger Ulf Renée, marknadschef för egna märkesvaror inom Axfood.

– Kan man sedan skapa en hel underhållningsvärld med sagor, musik, teckningar och annat skojigt i poddar, sociala medier och på nätet, ja då har vi med Minstingen skapat något helt nytt inom babyvärlden.

Alla produkter har genomgått omfattande tester innan lansering och ett stort arbete har lagts ner på att få en blöja som är tunn, mjuk och med bra passform. Blöjorna, liksom babyvårdsartiklarna, är samtliga Svanen-märkta.

Minstingen går nu in som ett nytt eget märke i Axfoods varumärkesportfölj där bland annat Garant, Eldorado, Premier och Fixa redan finns inom familjen.

Minstingen kommer med hög kvalitet att vara mycket prisvärt, säger Johan Neuman, affärsområdeschef för EMV på Axfood.

Läs mer på www.minstingen.se (från v. 42)

För ytterligare information kontakta:

Claes Salomonsson, presschef Axfood, telefon 0702-89 89 83
Ulf Renée, marknadschef för EMV inom Axfood, telefon 0702-97 72 77

På Axfood arbetar vi med passion för mat och människor. Vår styrka är att utveckla och driva framgångsrika matkoncept på den svenska marknaden med ansvar för miljö och hållbar utveckling. Kedjorna Willys och Hemköp ingår liksom Tempo, Handlar ́n och Direkten som är handlarägda och organiseras av Axfood Närlivs. Grossistförsäljning sker genom kedjan Axfood Snabbgross och partihandel drivs genom Dagab. Axfood är noterat på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se

Taggar: