Hemköp inviger nydesignad Linköpingsbutik

Hemköpskedjans ombyggnadsarbete fortsätter runt om i Sverige. Torsdagen den 20:e november nyinvigs ombyggda och nydesignade Hemköp Linköping. Totalt satsar Hemköp 170 miljoner kronor under 2003 på ombyggnadsprogrammet. Butikerna renoveras och byggs om utifrån en helt ny design, ett sätt att anpassa butikerna till nya kundbehov och trender inom handeln.

Hemköps ombyggnadsprogram fortsätter under hösten. Hemköp erbjuder kunderna ett brett och djupt urval av mat med tydlig färskvaruprofil samt hög service.

– Med satsningen genomför vi nödvändiga renoveringar av butikerna men passar samtidigt på att föra in nya idéer, ny layout och ny design som tagits fram för Hemköp under föregående år. Vi är mycket glada att kunna erbjudande Linköpingsborna en fräsch och ombyggd butik, säger Anders Engström, chef för affärs- och butiksutveckling inom Hemköp.

Bland annat finns färskvaruavdelningar med tyngdpunkt på Hemköps hörnstenar kvalitet, hälsa och miljö.

Londonbaserade företaget 20I20, som bland annat jobbat med en av Englands största livsmedelskedjor, står bakom utvecklingen och formgivningen av den nya butiksdesignen.