Inbjudan till presentation av Axfoods tredje kvartal 2018

Axfood bjuder in till en presentation av delårsrapporten för tredje kvartalet 2018 kl 9:30 den 24 oktober. Rapporten kommer publiceras kl 7:00 samma dag.

Axfoods vd och koncernchef Klas Balkow presenterar rapporten tillsammans med ekonomi- och finansdirektör Anders Lexmon. Presentationen sker på engelska.

Tid: onsdagen den 24 oktober kl 9:30

Plats: Hemköps Rekobutik på Torsplan (Norra Stationsgatan 80A, gatuplan till höger om Hemköps ingång)

Telefonnummer:
Sverige: +46 8 566 426 91
Storbritannien: +44 203 0089 813
USA: +1 855 753 2236

Presentationen kommer också att webbsändas och kommer kunna följas på axfood.se, där även presentationsbilderna och delårsrapporten kommer att finnas tillgängliga.

Välkommen!

För ytterligare information, kontakta:
Cecilia Ketels, Head of Investor Relations, Axfood AB, tel +46 72 23 606 43
Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande den 8 oktober 2018, klockan 13:00 (CET).

På Axfood arbetar vi med passion för mat och människor. Mat som är bra och hållbar. I Axfood ingår kedjorna Willys, Hemköp och de handlarägda kedjorna Tempo, Handlar’n och Direkten. Grossistförsäljning sker genom Axfood Snabbgross och partihandel drivs genom Dagab. Axfood är också ägare till mat.se och Middagsfrid samt delägare i Apohem, Eurocash och Urban Deli. Axfood är noterat på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på axfood.se