Ombyggda Östersundsbutiker nyöppnar

Hemköpskedjans ombyggnadsarbete fortsätter runt om i Sverige. Tisdagen den 25:e november nyinvigs ombyggda och nydesignade Hemköp Östersund Bangårdsgatan och Hemköp Östersund Storsjön. Totalt satsar Hemköp 170 miljoner kronor under 2003 på ombyggnadsprogrammet. Butikerna renoveras och byggs om utifrån en helt ny design, ett sätt att anpassa butikerna till nya kundbehov och trender inom handeln.

– Med satsningen genomför vi nödvändiga renoveringar av butikerna men passar samtidigt på att föra in nya idéer, ny layout och ny design som tagits fram för Hemköp under föregående år, säger Anders Engström, chef för affärs- och butiksutveckling inom Hemköp.

Hemköps butiker erb juder ett brett och djupt urval av mat med tydlig färskvaruprofil samt hög service.
Bland annat finns färskv aruavdelningar med tyngdpunkt på Hemköps hörnstenar kvalitet, hälsa och miljö.

Londonbaserade företaget 20I20, som bland annat jobbat med en av Englands största livsmedelskedjor, står bakom utvecklingen och formgivningen av den nya butiksdesignen.