Valberedningen föreslår omval av styrelsen i Axfood AB

Inför årsstämman den 16 mars föreslår valberedningen i Axfood AB omval av styrelseledamöterna Antonia Ax:son Johnson, Peggy Bruzelius, Maria Curman, Fredrik Persson, Odd Reitan, Marcus Storch och Annika Åhnberg.

Fredrik Persson föreslås omväljas till styrelseordförande i Axfood AB.

Valberedningen inför 2011 års årsstämma har utgjorts av: Göran Ennerfelt, Axel Johnson AB (ordförande), Kristin S Genton, Reitangruppen AS, Carina Tovi, Swedbank Robur Fonder, Björn Henriksson,  Nordea Fonder samt Jonas Hillhammar, Axfoods Aktieägarförening.

Valberedningens ledamöter representerar cirka 65 procent av aktieägarnas röster.

Årsstämman för Axfood AB kommer att hållas onsdagen den 16 mars 2011 , klockan 17:00, på Cirkus i Stockholm.

För ytterligare information:
Göran Ennerfelt, Axel Johnson AB, valberedningens ordförande: 08- 701 61 00