Vivo Geneta blir Tempo

Vivo Geneta i Södertälje har beslutat att byta varumärke till Tempo. Handlare Feridon Araz kommer fortsatt att äga och driva butiken under den nya profilen. Butiken kommer att konverteras till Tempo under början av nästa år.

– Jag är glad att jag tagit beslutet att behålla Axfood som samarbetspartner, jag känner mig hemma med Dagab som grossist och inom Tempo får jag mer fokus på min butiksstorlek, säger Feridon Araz. Tempo är ett butikskoncept för små matbutiker, primärt i citylägen och närbostadsområden. Profilen ingår i Axfood Närlivs detaljhandelskoncept och är en rikstäckande kedja med 145 butiker inkl de 40 Spar-butiker som nyligen tecknat avtal om att anta Tempoprofilen. – Konverteringen av Vivo Geneta är helt klart ett steg i rätt riktning för att stärka vår profilering i Stockholmsområdet, säger Nicholas Pettersson, detaljhandelschef inom Axfood Närlivs. För ytterligare information, kontakta: Feridon Araz, Vivo Geneta i Södertälje, 08-554 227 00 Nicholas Pettersson detaljhandelschef Axfood Närlivs, tel 0702-61 28 72 Kenneth Wall, informationsstaben, Axfood AB, tel 0703-124 122 Övrig info: www.axfood.se