aXichem offentliggör informationsmemorandum i samband med bolagets fullt garanterade företrädesemission uppgående till 23,6 MSEK

aXichem AB (publ) offentliggör idag informationsmemorandum med anledning av företrädesemissionen som styrelsen beslutade om den 23 november 2016.

Memorandumet kommer att finnas tillgängligt från och med dagens datum den 2 december 2016 på bolagets hemsida ( www.axichem.se ), Redeyes hemsida ( www.redeye.se ) samt Aqurat Fondkommissions hemsida (www.aqurat.se)

Emissionen i sammandrag

• Fem (5) befintliga aktier berättigar till teckning av tre (3) nya aktier till kursen 4,25 kronor per aktie.
  • Teckningsperioden är mellan den 5 december – 19 december 2016.

Större aktieägare samt styrelse och ledning har förbundit sig att teckna sina pro rata-andelar i företrädesemissionen. Vidare har ett garantikonsortium förbundit sig att garantera resterande belopp av företrädesemissionen.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som aXichem AB (publ) skall offentliggöra enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 december 2016 klockan 12:00

Rådgivare
Redeye AB är finansiell rådgivare till aXichem. Aqurat Fondkommission AB agerar emissionsinstitut i samband med nyemissionen.

aXichems affärsidé är att utveckla, patentera och marknadsföra naturana­loga industrikemikalier. Bolaget arbetar framförallt med fenylcapsaicin, en naturanalog syntetisk capsaicin med breda tillämpningar inom en mängd olika områden, såsom tillsats i djurfoder, marin påväxthämmande färg, samt enskilda farmaceutiska områden. aXichems aktie är listad på NASDAQ First North med kortnamnet AXIC A. Certified Adviser är Redeye AB. Mer information om bolaget finns på www.axichem.se