Styrelseförändring i aXichem

aXichems styrelseordförande Niels Melbye Frederiksen har meddelat att han önskar lämna sitt uppdrag i styrelsen i aXichem AB (publ) av personliga skäl. Melbye Frederiksen har ingått i aXichems styrelse sedan 2015 och ordförande sedan 2016.

-    Jag vill tacka Niels Melbye Frederiksen för det arbete han lagt ner under sin tid i aXichems styrelse, säger Torsten Helsing, VD och medgrundare i aXichem.

I samband med bolagets årsstämma den 31 maj kommer valberedningen att presentera förslag om val av två nya styrelseledamöter.

Fram till årsstämman består styrelsen av ordförande Gunilla Savring, samt Torsten Helsing och Jakob Axelsson.

Denna information är sådan information som aXichem AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 april 2017 kl 12:00.

aXichems affärsidé är att utveckla, patentera och marknadsföra naturana­loga industrikemikalier. Bolaget arbetar framförallt med fenylcapsaicin, en naturanalog syntetisk capsaicin med breda tillämpningar inom en mängd olika områden, såsom tillsats i djurfoder, marin påväxthämmande färg, samt enskilda farmaceutiska områden. aXichems aktie är listad på NASDAQ First North med kortnamnet AXIC A. Certified Adviser är Redeye AB. Mer information om bolaget finns på www.axichem.se