Styrelseledamoten Lars Thunberg lämnar aXichems styrelse

Styrelseledamoten Lars Thunberg har beslutat sig för att lämna styrelsen i aXichem AB (publ) av personliga skäl. Lars Thunberg har ingått i aXichems styrelse sedan 2008.

-           Jag vill tacka Lars Thunberg för det arbete han lagt ner under sin tid i styrelsen. Lars har många bolagsengagemang och lämnar aXichems styrelse på grund av tidsbrist, säger Torsten Helsing, styrelseordförande.

För ytterligare information kontakta:

Torsten Helsing, styrelseordförande i aXichem, 046-780 06 73. E-post: torsten.helsing@axichem.se

aXichems affärsidé är att utveckla, patentera och marknadsföra naturana­loga industrikemikalier. Bolaget arbetar framförallt med Fenylcapsaicin, en naturanalog syntetisk capsaicin med breda tillämpningar inom en mängd olika områden, såsom marin påväxthämmande färg, skadedjursbekämpning i skogs-och jordbruk samt enskilda farmaceutiska områden. aXichems aktie är listad på NASDAQ First North med kortnamnet AXIC A. Certified Adviser är Redeye AB. Mer information om bolaget finns på www.axichem.se