Axis: Ändrat datum för publicering av delårsrapport samt inbjudan till telefonkonferens

Axis delårsrapport kommer att publiceras torsdagen den 10 juli cirka klockan 10.00 i stället för, som tidigare aviserats, torsdagen den 17 juli.

Telefonkonferens med Axis verkställande direktör äger rum samma dag kl. 11.00 Telefonnummer: +44 20 7162 0185 Passord: Axis Communication AB Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på: www.axis.com/corporate/investor/swe/ under rubriken "Delårsrapporter och presentationer", cirka klockan 10.30. En inspelad version av telefonkonferensen kommer att vara tillgänglig i 5 arbetsdagar på +44 20 8288 4459, accesskod: 442942 För mer information vänligen kontakta: Anne Rhenman, Director, Investor Relations & Corporate Communications, Axis Communications Telefon: + 46 708-90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com

Axis är ett IT-företag som erbjuder nätverksvideolösningar för professionella installationer. Företaget är global marknadsledare inom nätverksvideo och en drivande kraft bakom övergången från analog till digital videoövervakning. Axis produkter och lösningar är inriktade på säkerhetsövervakning och fjärrövervakning, som är baserade på innovativa och öppna tekniska plattformar. Axis är ett Sverigebaserat företag som agerar globalt via egna kontor i ett tjugotal länder och genom partnersamarbete i mer än 70 länder. Axis grundades 1984 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic under symbolen AXIS. Mer information om Axis finns på www.axis.com.