Axis AB: Inbjudan till presentation av Axis niomånadersrapport

Axis Communications inbjuder till telefonkonferens i samband med Axis niomånadersrapport för perioden januari till september 2007. Ray Mauritsson, verkställande direktör på Axis, och Fredrik Sjöstrand, ekonomidirektör på Axis, presenterar och kommenterar rapporten.

Tid: Fredag den 19 oktober klockan 10.00
Telefonnummer: +46 (0)8 5052 0110
Ange: Axis Communications

Deltagare från Axis AB är:
Ray Mauritsson, verkställande direktör och Fredrik Sjöstrand, ekonomidirektör.

Axis AB:s kvartalsrapport kommer att publiceras fredag den 19 oktober ca kl 08.00.
Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på http://www.axis.com/corporate/investor/interim_report.htm från ca kl. 08.00 fredag den 19 oktober.

En inspelad version av telefonkonferensen kommer att vara tillgänglig i fem arbetsdagar på:
+46 (0)8 5052 0333, ange: 769938

Axis är ett IT-företag som erbjuder nätverksvideolösningar för professionella installationer. Företaget är global marknadsledare inom nätverksvideo och en drivande kraft bakom övergången från analog till digital videoövervakning. Axis produkter och lösningar är inriktade på säkerhetsövervakning och fjärrövervakning, som är baserade på innovativa och öppna tekniska plattformar. Axis är ett Sverigebaserat företag som agerar globalt via egna kontor i ett tjugotal länder och genom partnersamarbete i mer än 70 länder. Axis grundades 1984 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic under symbolen AXIS. Mer information om Axis finns på www.axis.com.