Axis AB: Inbjudan till presentation av Axis delårsrapport för första kvartalet 2013

Axis Communications inbjuder till telefonkonferens i samband med presentationen av Axis delårsrapport för första kvartalet 2013. Ray Mauritsson, verkställande direktör, och Fredrik Sjöstrand, ekonomidirektör, presenterar och kommenterar rapporten.

Tid: Måndagen den 15 april klockan 10.00
För att delta i presentationen: + 46 (0)8-505 564 76

Presentationen sänds live på: http://financialhearings.nu/130415/axiscommunications/

Deltagare från Axis AB är:
Ray Mauritsson, verkställande direktör och Fredrik Sjöstrand, ekonomidirektör.

Axis AB:s kvartalsrapport kommer att publiceras måndagen den 15 april ca kl 08.00.
Presentationen finns tillgänglig på http://www.axis.com/sv/corporate/investor/index.htm

Rapport och presentation kommer finnas tillgängliga på Axis investerarsida efter publicering.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Johan Lundin, Manager, Investor Relations
Tel: +46 (0)46 272 18 00, E-post: IR@axis.com

Om Axis Communications
Axis är marknadsledaren inom nätverksvideo och är en drivande kraft bakom övergången från analog till digital videoövervakning, som banar väg för en tryggare, smartare och säkrare värld. Axis erbjuder nätverksvideolösningar för professionella installationer med produkter och lösningar som är baserade på innovativa och öppna tekniska plattformar.

Axis har över 1400 engagerade medarbetare på 40 platser runt om i världen och med samarbetspartner i 179 länder. Axis grundades 1984 och är ett Sverigebaserat IT-företag som är noterat på NASDAQ OMX Stockholm under symbolen AXIS. Mer information om Axis finns på www.axis.com