Axis Communications utökar distributörskedjan i Sverige - INGRAM MICRO NY DISTRIBUTÖR FÖR AXIS COMMUNICATIONS

Axis Communications utökar nu sin distributörskedja i Sverige genom ett samarbete med Ingram Micro. Det nya samarbetet ska hjälpa Axis att nå ut till nya marknadssegment. Ingram Micro är sedan tidigare distributör för Axis i Tyskland och USA. - Vi är övertygade om att Ingram Micro kommer att bli en mycket bra samarbetspartner. De har förmågan att knyta till sig stora och professionella återförsäljare, säger Anders Johansson, marknads- och försäljningschef i Norden på Axis Communications. Ingram Micro är världens största distributör av IT-produkter och -tjänster. Det innebär att man fokuserar på produkt- och informationslogistik samt distribution till den breda återförsäljar-marknaden. Ingram Micro kommer att hantera Axis hela produktsortiment, från webbkameror till skrivarservrar, men även kommande produkter inom mobilt Internet. Tack vare sin bredd utgör Ingram Micro ett bra komplement till Axis befintliga distributörer. - Vi arbetar uteslutande med marknadsledande leverantörer och Axis är definitivt en sådan, säger Jesper Nilsson, affärsområdeschef på Ingram Micro. Axis produkter passar väl in i våra fyra marknadssegment: storföretag, små- och medelstora företag, systemintegratörer samt konsumentmarknaden. Om Ingram Micro Inc. Ingram Micro Inc (NYSE:IM) har verksamhet i 34 länder och är världens största distributör av IT-produkter och -tjänster, med försäljning som under 1999 uppgick till över 28 miljarder dollar. Ingram Micros kärnverksamhet är produktlogistik, distribution och backoffice-tjänster samt avancerade e-handelslösningar för kunder och leverantörer. Ingram Micros 175.000 kunder finns bland återförsäljare, systemleverantörer, tillverkare och andra IT-företag i över 100 länder. Ingram Micro leder utvecklingen av logistik och distribution inom IT-branschen och är en av de drivande krafterna bakom dagens globala e-handel. Mer information om Ingram Micro Inc finns på adressen www.ingrammicro.com