Axis förstärker samarbetet med Minolta

Axis Communications och Minolta meddelade idag att Axis skrivarservrar 5470e och 670e kommer att vara en del av Minoltas skrivarlösningar för större IBM-system och blandade nätverksmiljöer. Detta är ännu ett exempel på hur Axis fortsätter att utveckla sina samarbeten med internationellt ledande skrivartillverkare. Sedan tidigare levererar Axis nätverksprocessorer för laserskrivare till Minolta-QMS.

Axis och Minolta lanserar skrivarlösningar som skapar nya möjligheter för företag med blandade nätverksmiljöer, företrädelsevis Windows/Unix och IBM:s AS/400 samt stordatormiljöer. Många företag med komplexa IT-miljöer och höga säkerhetskrav, till exempel inom bank, finans, försäkring och transport, har tidigare ofta varit tvungna att hålla sig med kostsamma parallella utskriftssystem. Genom Axis skrivarservrar AXIS 5470e och 670e skapas en enhetlig utskriftsmiljö då lösningen möjliggör att en och samma utskriftsenhet kan utnyttjas från såväl PC- och Unix-klienter som större IBM-system. De omedelbara fördelarna för kunderna innebär sänkta kostnader för, och enklare administration av, företagets utskriftshantering. - Axis lösningar ger Minolta extra konkurrenskraft genom att vi kan erbjuda våra kunder snabb, avancerad och kostnadseffektiv utskriftshantering för blandade nätverksmiljöer, säger Anja Schappert, Product Manager på Minolta Europe. Det innebär att våra kunder till fullo kan utnyttja funktionaliteten i våra digitala multifunktionskopiatorer. De nya lösningarna från Axis och Minolta ligger i linje med företagens strävan efter att sänka kostnaderna för IT-administration utan offra användarvänlighet och prestanda. Samtidigt som administrationsbehovet minskar blir också priset per utskrift lägre genom användningen av Minoltas multifunktionskopiatorer. Skrivarservrar och lösningar för nätverksanslutning av skrivare samt digitala kopiatorer utgör en betydande del av Axis intäktsbas. Utvecklingen inom området går mot att allt fler typer av enheter, inom allt fler verksamheter ansluts till nätverk. För information vänligen kontakta: Anne Rhenman, Head of Corporate Communications and Investor Relations, Axis Communications Telefon: + 46 708-90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com Magnus Ekerot, Strategic Alliance Manager, Axis Communications Telefon: +31 10-444 34 39, E-post: magnus.ekerot@axis.com