Axis grundare Martin Gren rankad som världens mest tongivande inom säkerhetsbranschen

Martin Gren, styrelseledamot i och en av grundarna till Axis Communications, hamnar på första plats på IFSEC Globals ranking över världens mest tongivande personer i säkerhets- och brandskyddsbranschen.

“När vi ställde ut på IFSEC första gången 1997 trodde de andra att vi var ett leksaksföretag som hade kommit till fel mässa. Och jag kan medge att de första nätverkskamerorna levererade bilder som inte var särskilt lämpade för övervakning. Men vi visste att det skulle förändras och vi fick sannerligen rätt”, säger Martin Gren, styrelseledamot i och grundare av Axis Communications.

Axis Communications lanserade världens första nätverkskamera 1996 och är idag global marknadsledare inom nätverksvideo.

”Martin Gren är en mycket framstående entreprenör och hans långsiktiga arbete för Axis har bidragit till vår position som den drivande kraften inom nätverksvideo”, säger Atul Rajput, affärsutvecklingschef i Axis Communications.

IFSEC Global, som riktar sig till säkerhets- och brandskyddsbranschen, har listat de 40 mest inflytelserika personerna i världen inom dessa branscher. Listan togs fram i samband med att det är den 40:e gången som mässan IFSEC International äger rum. Läs mer på http://www.ifsecglobal.com/.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Margareta Lantz, Corporate Communications & PR Manager, Axis Communications

Tel: 046-2721800, E-post: margareta.lantz@axis.com

Om Axis Communications

Axis är marknadsledaren inom nätverksvideo och är en drivande kraft bakom övergången från analog till digital videoövervakning, som banar väg för en tryggare, smartare och säkrare värld. Axis erbjuder nätverksvideolösningar för professionella installationer med produkter och lösningar som är baserade på innovativa och öppna tekniska plattformar.

Axis har över 1000 engagerade medarbetare på 40 platser runt om i världen och med samarbetspartner i 179 länder. Axis grundades 1984 och är ett Sverigebaserat IT-företag som är noterat på NASDAQ OMX Stockholm under symbolen AXIS. Mer information om Axis finns på www.axis.com

Axis är ett IT-företag som erbjuder nätverksvideolösningar för professionella installationer. Företaget är global marknadsledare inom nätverksvideo och en drivande kraft bakom övergången från analog till digital videoövervakning. Axis produkter och lösningar är inriktade på säkerhetsövervakning och fjärrövervakning, som är baserade på innovativa och öppna tekniska plattformar. Axis är ett Sverigebaserat företag som agerar globalt via egna kontor i ett tjugotal länder och genom partnersamarbete i mer än 70 länder. Axis grundades 1984 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic under symbolen AXIS. Mer information om Axis finns på www.axis.com.