Axis lokala mobilnät på Wall street

Axis Communications levererar AXIS 9010, accesspunkter för Bluetooth(TM) wireless technology, till hotellet Holiday Inn på Wall street i New York. Det sker i samarbete med det amerikanska företaget Registry Magic (Nasdaq RMAG). Det betyder att Holiday Inn blir först i världen med att erbjuda sina gäster en rad interaktiva Bluetooth tjänster. Lösningen gör att gästerna kan checka in och ut, låsa upp hotellrummet och betala för måltider på hotellet genom att använda mobiltelefonen. Axis står för Bluetooth accesspunkterna i detta gemensamma projekt där även Ericsson och Motorola ingår. - Axis Communications visade sig vara det enda företag som kan leverera den fullt fungerande lösningen med Bluetooth accesspunkter som krävs för detta viktiga projekt, säger John Falcone, Vice President på Registry Magic. Vi är imponerade över vad Axis teknik och mobila plattform kan göra och hur det stödjer vår lösning för konsumentbetalningar över nätet. - Holiday Inn-projektet är ett bra exempel på hur Axis plattform för lokala mobilnät stödjer tjänster i publik miljö och vi är glada över att kunna använda vår lösning tillsammans med Registry Magics lösning för konsumentbetalningar över nätet, säger Torbjörn Wård, divisionschef för Mobile Internet, Axis Communications. Om AXIS 9010 accesspunkten för Bluetooth Wireless Technology AXIS 9010 ingår som en del Axis systemplattform för mobil kommunikation. Den gör det möjligt att snabbt koppla upp sig mot Internet och företagsnät där lokala mobilnät finns tillgängliga. Användare av bärbara datorer, handdatorer och mobiltelefoner och andra bärbara enheter med Bluetooth wireless technology kan använda accesspunkterna för en mobil bredbandsuppkoppling till Internet utan att behöva ta omvägen via mobiltelenät. De lokala mobilnäten ger också tillgång till e-post, företagsnät liksom lokal information. Lösningarna ger till exempel hotell, flygplaster och affärscentra en möjlighet att bli sina egna mobila Internetoperatörer. För mer information var vänlig kontakta Patrik von Bergen, chef affärsutveckling Mobile Internet i Nordamerika Telefon: + 1 650 903 2221 E-post: patrik.vonbergen@axis.com Anne Rhenman, chef koncerninformation och investerarrelationer, Axis Communications Telefon: 0708-90 18 29 E-post: anne.rhenman@axis.com ### BLUETOOTH är ett registrerat varumärke ägt av Telefon AB LM Ericsson och licensierat till Axis Communications. Alla andra företagsnamn och produkter är varumärken eller registrerade varumärken för respektive bolag.