Axis öppnar säljkontor i Indien

Axis Communications meddelar idag att företaget öppnar ett säljkontor i Bangalore i Indien. Med en lokal närvaro kommer Axis Communications att fullt ut kunna dra fördel av den snabbt växande indiska marknaden. Fokus kommer till en början att ligga på transportsektorn och detaljhandeln.

– Indien ligger i frontlinjen inom många områden av IT-sektorn. För att kunna lyckas i Indien måste man ha lokal kunskap och förståelse för den indiska kulturen. Genom att öppna ett lokalt kontor stärker vi vår närvaro och kommer närmare kunderna, och kan på så sätt utnyttja de affärsmöjligheter som finns i Indien, säger Ray Mauritsson, VD för Axis Communications.

Det nya kontoret i Bangalore ska i första hand betjäna den indiska marknaden. Bangalore är centrum för den expanderande indiska ekonomin och en av de snabbast växande städerna i Indien. Staden kallas ofta för Indiens Silicon Valley.

– Både inom transportbranschen och detaljhandeln finns en stor potential. Allt fler människor reser i landet, vilket innebär att stora anläggningar som järnvägsstationer och flygplatser måste uppgraderas. Den växande ekonomin medför också att hushållens inkomster ökar, vilket i sin tur genererar nya köpcentrum och andra stora butiker och därmed affärsmöjligheter för nätverksvideoprodukter, säger OhTee Lee, Regional Manager South Asia Pacific, Axis Communications.