Inbjudan till telefonkonferens den 19 juli med anledning av Axis AB:s delårsrapport januari-juni 2002

Tid: Fredagen den 19 juli 2002, klockan 11.00. Telefonkonferensen: Telefonnummer: +44 (0)20 8781 0562 Passord: Axis Communications Deltagare från AXIS AB är: Peter Ragnarsson, CEO och Jörgen Lindquist, CFO. Pressmeddelandet om delårsrapporten kommer att skickas ut cirka klockan 8.30, fredagen den 19 juli. Presentationsbilderna kommer att finnas tillgängliga på: www.axis.com/corporate/investor/swe/ under rubriken "Delårsrapporter och presentationer", cirka klockan 10.30, fredagen den 19 juli. En inspelad version av telefonkonferensen kommer att vara tillgänglig i 5 arbetsdagar på +44 (0)20 8288 4459, accesskod: 687632 För information vänligen kontakta: Anne Rhenman, Director, Investor Relations & Corporate Communications, Axis Communications Telefon: + 46 708-90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com

Axis är ett IT-företag som erbjuder nätverksvideolösningar för professionella installationer. Företaget är global marknadsledare inom nätverksvideo och en drivande kraft bakom övergången från analog till digital videoövervakning. Axis produkter och lösningar är inriktade på säkerhetsövervakning och fjärrövervakning, som är baserade på innovativa och öppna tekniska plattformar. Axis är ett Sverigebaserat företag som agerar globalt via egna kontor i ett tjugotal länder och genom partnersamarbete i mer än 70 länder. Axis grundades 1984 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic under symbolen AXIS. Mer information om Axis finns på www.axis.com.