Inbjudan till telefonkonferens den 9 juli med anledning av Axis AB:s delårsrapport januari-juni 2004

Tid: Fredagen den 9 juli kl 11:00 Telefonkonferensen: Tel +44 20 7162 0187 Password: Axis AB Deltagare från Axis AB är: Ray Mauritsson, CEO och Fredrik Sjöstrand, CFO Pressmeddelandet om Axis delårsrapport kommer att skickas ut ca kl 09:00, fredagen den 9 juli. Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på: www.axis.com/corporate/investor/index.asp under rubriken "Delårsrapporter och presentationer", den 9 juli. En inspelad version av telefonkonferensen kommer att vara tillgänglig i 5 arbetsdagar på +44 20 8288 4459 accesskod: 572862 För mer information vänligen kontakta: Anne Rhenman, Director, Investor Relations & Corporate Communications, Axis Communications Telefon: + 46 708-90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com

Axis är ett IT-företag som erbjuder nätverksvideolösningar för professionella installationer. Företaget är global marknadsledare inom nätverksvideo och en drivande kraft bakom övergången från analog till digital videoövervakning. Axis produkter och lösningar är inriktade på säkerhetsövervakning och fjärrövervakning, som är baserade på innovativa och öppna tekniska plattformar. Axis är ett Sverigebaserat företag som agerar globalt via egna kontor i ett tjugotal länder och genom partnersamarbete i mer än 70 länder. Axis grundades 1984 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic under symbolen AXIS. Mer information om Axis finns på www.axis.com.