Orderingång från Kina

Report this content

Axonkids genomför för 2015 en satsning på att etablera sig på den kinesiska marknaden, detta har tidigare kommunicerats i pressmeddelande. Satsningen har nu fått en bra start då order för maj, juni samt juli lagts ifrån samarbetspartnern på plats.

Ordervärdet för ordern är ca 320.000kr, 380.000kr samt 520.000kr för maj, juni och juli. Detta följer den prognos som lades gemensamt från start av samarbetet. Från detta ligger en stegrande prognos över 2015 samt första månaderna av 2016 som samarbetspartnern på plats har förbundit sig att sälja.

”Vi är glada att se att Kina nu börjar ta fart och att det finns ett intresse i landet för våra produkter. Kina är vår fokus marknad för året och när vi nu ser att order börjar komma in så känns det väldigt positivt med tanke på det hårda arbete vi lagt ned för att komma till denna position” säger Tony Qvist, VD på Axonkids.

För ytterligare information kontakta VD Tony Qvist, tel. 0706-91 93 86, Daniel Johansson,

tel. 0704-56 67 33, eller läs på hemsidan www.axonkids.se.

Kort om Axonkids AB

AxonKids utvecklar, tillverkar och säljer bilbarnstolar med inriktning mot den Europeiska marknaden, men har även en växande försäljning i bl.a. Kina. AxonKids bilbarnstolar är framtagna i linje med den Skandinaviska filosofin om att bakåtvänt är säkrast, vilket är en insikt som sprider sig ut i världen. Alla bilbarnstolarna är godkända enligt den Europeiska säkerhetsstandarden ECE r44 04.

Taggar: