Ayima lanserar ny Big Data Plattform under namnet  “Ayima Query”

Report this content

Ayima har nu; i full skala lanserat sin första Big Data Plattform, Ayima Query (AQ). AQ är en Big Data Plattform med avancerade algoritmer som Ayima under de senaste 24 månaderna utvecklat under eget tak. AQ samlar in och sorterar data från flertalet källor (Google data, övriga sökmotorer, sociala medier, etc.).

AQ har från start två betalande kunder (samt en handfull som testkör AQ) vilket direkt bidrar positivt till koncernens omsättning. AQ marknadsförs såväl som stand-alone produkt som tilläggstjänst till befintliga produkter. Lanseringen av AQ är helt i linje med Ayimas tillväxtstrategi och utveckling av SaaS-produkter för att över tid skapa bättre marginaler.

För mer information, kontakta Bolaget på:
Ordf. Thomas Jansson eller VD Mike Jacobsson
Telefon: +44-20 7148 5974
press(at)ayima.com
www.ayima.com

Denna information är sådan information som Ayima Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 maj 2017.

Ayima:
Ayima är en koncern med huvudkontor i London och cirka 130 medarbetare. Bolaget har utöver kontor i London kontor i Stockholm, New York, San Francisco och Vancouver. Ayima erbjuder avancerade sök- och digitala marknadsföringsstrategier genom egenutvecklade IT-sökverktyg och skräddarsydda SaaS-lösningar.