B3IT får utmärkelse för sin satsning på wellness

B3IT Management AB (publ) kniper bronset när Magnet Awards lyfter fram Sveriges främsta satsningar inom Employer Branding. Här belönas de arbetsgivare som genomfört det bästa kommunikationsarbetet inom detta område under 2017 och B3IT uppmärksammas för sin tydliga satsning på wellness för alla medarbetare.

Så här lyder motiveringen för B3IT: ”En väl genomförd och långsiktig profilering som differentierar arbetsgivare från alternativen i branschen. Genom att leva som man lär och kommunicera det skapar företaget en hälsosam ”aura” runt företagets Employer Brand som bidragit till attraktionskraften. Att fokusera så tydligt på ett område är särskiljande, vilket resultatet också bekräftar”.

- Wellness har länge utgjort en central del i byggandet av en stark företagskultur inom B3IT. Vi vet att detta är mycket uppskattat hos våra konsulter och är en viktig orsak till varför många duktiga konsulter söker sig till B3IT. Att få balans i livet förutsätter en hög frihetsgrad och vi uppmuntrar gärna en aktiv livsstil med ett brett utbud av olika aktiviteter. Och vi erbjuder även en möjlighet att kombinera en aktiv idrottssatsning med arbetet som konsult, säger Tommy Sarenbrant, ansvarig för employer branding på B3IT.

- Vi är mycket stolta över den här utmärkelsen, som bekräftar att vår långsiktiga satsning inom wellness gör ett tydligt avtryck, både inom och utom företaget. Och dessutom gläds vi åt att den uppmärksamhet som ges åt det arbete som drivs med stort engagemang av flera personer i företaget, säger Sven Uthorn, VD och koncernchef för B3IT Management AB.

För mer information kontakta gärna:
Sven Uthorn, VD och koncernchef för B3IT Management AB. Tel: 0708-993670, E-post: sven.uthorn@b3it.se

B3IT är ett av Sveriges snabbast växande konsultbolag med seniora konsulter inom IT och Management. Bolaget hjälper företag och förvaltningar att effektivisera sin IT-verksamhet genom att utveckla teknik, processer, strategi och organisation samt förbättra sin affärsverksamhet med hjälp av smarta IT-lösningar. B3IT strävar efter att bygga upp en stark företagskultur som befrämjar entreprenörskap och där konsulterna får stora möjligheter att utvecklas. Nöjda kunder, toppresultat i medarbetarundersökningen Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ses som ett kvitto på en långsiktigt hållbar framgångsmodell. B3IT har idag över 500 medarbetare och omsättningen 2016 uppgick till 488,5 MSEK med ett rörelseresultat (EBIT) om 38,7MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Göteborg, Malmö, Sandviken, Sundsvall och Örebro. Sedan december 2016 är B3IT noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3it.se

Citat

Tommy Sarenbrant, ansvarig för employer branding på B3IT