B3IT genomför apportemissioner

I enlighet med pressmeddelande lämnat den 11 maj 2017 har B3IT Management AB (publ) på årsstämman samma dag beslutat att genomföra tre stycken apportemissioner.

Teckning av det maximala antal aktier som kan ges ut i apportemissionerna, 27 000 aktier, har skett idag den 12 maj 2017 då samtliga av de teckningsberättigade valt att teckna sig för det fulla antal aktier de har rätt till enligt beslutet om apportemission.

Apportemissionerna innebär följande:

Bolagets aktiekapital ökas till totalt 732 187,60 och det totala antalet aktier till 7 321 876.

99 aktier i B3IT Göteborg AB förvärvas av B3IT Management AB (publ) från den befintliga minoritetsägaren i bolaget. Betalning till minoritetsägaren sker genom 6 000 nya aktier i B3IT Management AB (publ) till en teckningskurs per aktie fastställd per den 12 maj 2017 till 92,25 kr, och genom erläggande av ett kontantbelopp om 404 500 kr. Det totala värdet på apportegendomen uppskattas till 958 000 kr.

53 aktier i B3IT Healthcare AB förvärvas av B3IT Management AB (publ) från den befintliga minoritetsägaren i bolaget. Betalning till minoritetsägaren sker genom 13 000 nya aktier i B3IT Management AB (publ) till en teckningskurs per aktie fastställd per den 12 maj 2017 till 92,25 kr, och genom erläggande av ett kontantbelopp om 395 750 kr. Det totala värdet på apportegendomen uppskattas till 1 595 000 kr.

Sammanlagt 213 aktier i B3IT Örebro AB förvärvas av B3IT Management AB (publ) från de två befintliga minoritetsägarna i bolaget. Betalning till minoritetsägarna sker genom sammanlagt 8 000 nya aktier i B3IT Management AB (publ) till en teckningskurs per aktie fastställd per den 12 maj 2017 till 92,25 kr, och genom erläggande av ett sammanlagt kontantbelopp om 1 254 000 kr. Det totala värdet på apportegendomen uppskattas till 1 992 000 kr.

Efter apportemissionerna kommer B3IT Management AB (publ) äga 100 procent av aktierna i B3IT Göteborg AB, B3IT Healthcare AB och B3IT Örebro AB.

Ytterligare information och tidigare pressmeddelanden finns även tillgängligt på www.b3it.se

För mera information kontakta gärna:
Annette Björklund, IR-ansvarig,
annette.bjorklund@b3it.se, tel 072-7007082

B3IT är ett av Sveriges snabbast växande konsultbolag med seniora konsulter inom IT och Management. Bolaget hjälper företag och förvaltningar att effektivisera sin IT-verksamhet genom att utveckla teknik, processer, strategi och organisation samt förbättra sin affärsverksamhet med hjälp av smarta IT-lösningar. B3IT strävar efter att bygga upp en stark företagskultur som befrämjar entreprenörskap och där konsulterna får stora möjligheter att utvecklas. Nöjda kunder, toppresultat i medarbetarundersökningen Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ses som ett kvitto på en långsiktigt hållbar framgångsmodell. B3IT hade drygt 419 medarbetare per sista mars 2017. Omsättningen 2016 uppgick till 488,5 MSEK med ett rörelseresultat (EBIT) om 38,7 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Örebro. Sedan december 2016 är B3IT noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3it.se