Backa Läkarhusgruppen utökar i Mölndal – öppnar ny rehabmottagning i Fredriksdals Läkarhus

Report this content

Backa Läkarhusgruppen, som driver flera vårdcentraler, BVC, rehabmottagningar och företagshälsovård runt om i Göteborg, Halland och Bohuslän, öppnar nu ännu en rehabmottagning, Backa Rehab Fredriksdal, i anslutning till Fredriksdals Läkarhus i Mölndal.
– Vi vill kunna erbjuda våra besökare på varje ort ett komplett omhändertagande, och nu är vi glada över att kunna göra det även i Mölndal, säger Fredrik Gunmalm, vd Backa Läkarhusgruppen.

Den nya rehabmottagningen i Mölndal som öppnade i går den 1 november, ligger i samma lokaler som Fredriksdals Läkarhus på Mölndalsvägen 77 och har cirka 4500 listade patienter i dagsläget. Backa Rehab ingår i Västra Götalandregionens Vårdval Rehab, och det är sedan länge remissfritt att besöka en arbetsterapeut eller fysioterapeut/sjukgymnast.
– Alla är välkomna till vår nya mottagning, såväl listade som olistade, göteborgare eller mölndalsbor, säger Elin Magnusson, samordningsansvarig för Backa Läkarhusgruppens nu nio, rehabmottagningar.

Backa Rehab Fredriksdal hjälper personer med alla möjliga typer av sjukdomar eller skador, för att de ska återfå sina psykiska eller fysiska förmågor. Fysioterapeuten har specialkunskaper inom stress- och smärthantering, relationen fysisk och psykisk hälsa samt rörelse- och stabilitetsträning.
– Bland de listade patienterna på Fredriksdals Läkarhus är det många i åldern 21-50 år som lider av psykisk ohälsa och utbrändhet på grund av stress. Vi kommer därför så småningom att starta gruppverksamhet inom detta område, vilket vi har sett goda resultat av på våra andra rehabmottagningar, säger Elin Magnusson.

På Backa Rehab Fredriksdal kommer det även att finnas en arbetsterapeut från Ameka Arbetsterapi.

Förutom i Fredriksdal finns Backa Rehab sedan tidigare i Kvillebäcken, Angered, Stenungsund, Strömstad, Trollhättan, Lysekil, Lödöse och Almö.

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Gunmalm, vd Backa Läkarhusgruppen, tfn: 031-724 35 83 e-post: fredrik.gunmalm@blhg.se
Elin Magnusson, samordningsansvarig Backa Rehab, tfn: 073-655 94 30, e-post: elin.magnusson@blhg.se
Pernilla Cullberg, tf. verksamhetschef Fredriksdals Läkarhus, tfn: 073-558 63 04, e-post: pernilla.cullberg@blhg.se
http://www.blhg.se   http://www.backarehab.se

Backa Läkarhus AB är ett läkarlett vårdföretag med rötterna på Hisingen i Göteborg. Vi bedriver vårdcentraler, rehabiliteringsmottagningar, företagshälsovård, närakut och psykologmottagning i Västra Götaland och Halland. Hos oss arbetar 300 medarbetare för att ge god vård och bra service till våra 80 000 listade patienter. Vårt arbetssätt, ”Backamodellen”, bygger på ständig utveckling och förbättring och präglas av en drivkraft att vara med och utveckla primärvården.