Bahnhof Unipessoal LDA övergår i Bahnhof AB

Bahnhof renodlar sin verksamhet genom att flytta in alla sina kunder och tjänster från dotterbolaget Bahnhof Unipessoal LDA, till moderbolaget Bahnhof AB, 556519–9493. Överlåtelsen ska ske med avsedd verkan från och med 1 januari 2018.

Syftet är att samordna och effektivisera verksamheten och därmed ge våra kunder bättre och smidigare hantering av tjänster och service hos oss.

- Våra privatkunder flyttar från dotterbolaget, in i moderbolaget Bahnhof AB, som är hjärtat i vår verksamhet. På det här sättet kommer vi få en snabbrörligare organisation som kan fokusera ännu mer på snabba och säkra internettjänster under 2018, säger Jon Karlung, vd Bahnhof AB.

Kontakt: Jon Karlung, vd Bahnhof AB, 076-111 01 60

Om oss

Bahnhof erbjuder internet- och telefonitjänster till privatpersoner och företag, samt är en ledande aktör inom hosting (serverdrift med totalansvar) och co-location i serverhallar. Vid grundandet 1994 var Bahnhof den första fristående ISP:n (Internet Service Provider) i Sverige. Bahnhofs erkänt kraftfulla stamnät ansluter direkt till de största europeiska internetknutpunkterna i Amsterdam, London och Paris.